۶ مهر ۱۳۸۸

-77-


این قضیه مال خیلی وقت پیشه! بانو جانم از جلسه یا (کتابی؟) تعریف می‌کرد که آقاهه گفته: درآمدتون رو به چهار بخش تقسیم کنید، بخشی رو به مخارج، بخشی رو به پس‌انداز و بخشی برای سفر و تفریح و بخشی رو هم برای کمک به دیگرون اختصاص بدین. ممکنه درصد یک قسمت کم باشه (مثلا من که گمونم 60-80 درصد درامدم صرف مخارج می‌شه)، اما هرگز هرگز هرگز بخشی رو حذف نکنید.

من این ایده رو خیلی خیلی می‌پسندم. اما راجع به کمک کردن. به کی؟ کجا؟ چطور؟

خب تکلیف کمیته امداد که معلومه... اما در مورد بقیه... بارها شده که مثلن شنیدم- شنیدم!- که مبادا کمکی به خیریه " آ " کنید چون فلانی اون‌جا بوده می‌گه که مثلن کمک‌ها حیف و میل شده، یا مثل همین دی‌شب آقاهه گفت مبادا پولی به خیریه "ی" بدید که اله و بله!

همه ما توی اطرافمون و به فاصله کمتر از دو واسطه، آدم‌های کم درامد رو می‌شناسیم که می‌شه با یه مبلغ ماهیانه کم اما مداوم بهشون کمک کرد. من خودم حساسیتم روی بچه‌ها و آموزش اون‌هاس! اگه بشه ماهیانه کمک خرج تحصیل داد. خیلی خیلی می‌تونه موثر باشه، یه نفر هم با کمک کم کسی وضعش از بدتر شدن نجات پیدا کن، عالیه!

من متاسفانه یا خوشبختانه فکر می‌کنم عملی شدن این موضوع ممکنه.


هیچ نظری موجود نیست: